siimonelindgren

10/1

Publicerad 2015-01-10 19:27:00 i Allmänt,

Känner för en uppdatering av livet efter en lång tystnad.
 
Under två och en halv vecka hängde jag hos Emil, det har varit helt fantastiskt att få umgås med honom under så lång tid, det uppstod en väldigt bekväm känsla och jag blev van med att ha honom vid min sida hela tiden och när det var dags att lämna Emil i söndags drogs mattan hastigt bort under fötterna. Som vanligt är det jobbigt, denna gång samma sak. Om inte värre. Plötsligt hade vi inte bara ett långdistansförhållande, jag hade även blivit en "mili-brud" som Sarah så fint kallar oss flickvänner. Det är jobbigt, men det fungerar. 
 
Första dagarna i Finland var lugna, vi njöt, hängde i Kokkola med Julia och tomppa, fixade lite ärenden, pulkkarace, druckit och bakade pepparkakor. Sedan kom julafton som firades med familjen Sund+ Emils farmor och farfar och även manda. Himlans mysigt!! Efter julen hade vi bland annat en kväll då jag, Emil, beppe och Maku åt hamburgare, sedan kom det folk hem till Emil och tillsist fortsatte vi på fest hos Anna. Det var en trevlig kväll. Sen har vi ätit oändligt mycket skräpmat, det märks i plånboken idag men just i de stunderna då man njöt av maten var det värt! Har häng med massa vänner vid myyso, abc, i bilarna osv. Mycket chillkvällar, vilket är skönt. 
Nyårsnatten blev lyckad! Började med taco-middag hos Emil med vänner, sedan fortsatte alla till nyykabi på fest hos Julia. Tolvslaget firades på torget i jeppis och sedan var vi en sväng hemma hos Heidi och sedan tillbaka till nyykabi. Rolig kväll och bra start på det nya året.
Dagarna efter nyår tog vi det lugnt, på lördagskvällen rakade jag av Emils hår och sen blev det kaffe hos Anna, resten kommer jag inte ihåg.
I söndags var det dags för hemfärd, inte kul nånstans. 
Denna vecka har bestått av mycket tårar, de första dagarna var riktigt jobbiga. 
I torsdags började jag skolan, lugn start, fick bara tilbaka massa prov.
Igår stannade jag hemma från skolan för att jobba med massa upgifter, det var skönt att få sova ut och sen starta med läxorna. 
 
Idag har jag varit på gymmet och resten av dagen har jag pluggat.
 
 
Finns planer på att åka till Finland nästa helg, skulle vara jäkligt najs!!
 
Här är några härliga bilder från får facetime..:-)
De fina juklapparna jag fick i Finland kan jag visa i ett annat inlägg och även några bilder från mitt sovrum och våran nya walkincloset
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Simone Lindgren

Simone Lindgren 17 år från Sverige. Styrketräning och armbrytning ligger mig varmt om hjärtat. Här får du följa min vardag som en tonåring med många drömmar och mål.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela